Tag: аваргуудын орлого

Хөлбөмбөг ба цар тахал

Цар тахлын улмаас өнгөрсөн улиралд европын том багуудын ашиг буурч, бүр алдагдалтай гарчээ. ПСЖ 125.8 хувь, Порто 116.2 хувь, Ювэнтус клубын ашиг 89.7 хувиар тус тус буурсан бол Реал Мадрид дөнгөж 0.3 хувь, Бавари 5.9 хувийн ашигтай ажилласан юм.

Олон улсын санхүүгийн аудитын томчуудын нэг “KPMG” компаниас өнгөрсөн улирлын Европын шилдэг зургаан лигийн аваргуудын санхүүгийн тайланг гаргажээ.

Онцлог

Бидний мэдэж байгаачлан өнгөрсөн онд дэлхий нийтээр цар тахлын аюул нүүрлэж, их спортын ертөнцөд ч сүүдрээ тусгасан. Олимп, дэлхийн олон наадам хойшлогдож, АНУ-ын мэргэжлийн спортууд ч санхүүгийн хямралд өртсөн билээ. Холбоо бүр янз бүрийн арга хайж их хэмжээний алдагдлаас сэргийлсэн бол оюутны сагсан бөмбөгийн холбоо (NCAA) цуцлагдсан юм. Гэхдээ энэ жил дээрх холбоод бүгд ямар нэгэн аргаар тэмцээнээ хэвийн үргэлжлүүлэхээр болсон билээ. (УНШИХ)

Харин хөлбөмбөгийн хувьд Европын лигүүд улирлын хоёрдугаар хагасаас зогсож, лигээ бүр мөсөн цуцах эсэх дээрээ тулсан ч зарим нь үзэгчгүй цэнгэлдэхэд аваргаа тодруулсан юм.

Тэгвэл энэхүү адармаатай улирлын аваргуудын санхүү, үйл ажиллагааны орлого ямар байсан талаар хүргэе.


Үйл ажиллагааны орлого

Үйл ажиллагаанаас олсон орлогоор Испанийн аваргууд тэргүүлж, германчууд удаалсан байна. Харин Английн “Ливерпуль” он удаан жилийн хүлээлтээ гүйцэлдүүлсэнээр гуравдугаарт эрэмблэгджээ.

Буурал тивийн аваргуудаас Португалын багийн орлого хамгийн бага байгааг та графикаас төвөггүй ялгаад харж болно.

Эх сурвалж: KPMG (Аварга багуудын орлогын бүтэц, өмнөх оноос өөрчлөгдсөн байдал)

Орлогын бүтцээс өнгөцхөн харахад Реал Мадрид клубын тоглолттой өдрийн орлого буюу тасалбарын орлогоор 120.1 сая евро олж бусдаас илүүрхсэн бол Бавари Мюнхэн клуб зар сурталчилгаа, бусад хамтын ажиллагаанаас 333.5 сая евро олсон байна. Харин шууд дамжуулалтын орлогоор 231.9 сая евро олсон Ливэрпуль тэргүүлэв.

БАВАРИ МЮНХЕН КЛУБ

Лигтээ 30 дахь удаагаа түрүүлсэн Германы аваргууд Адидас, Катар Эйрвэйз, Дойч Телеком компаниудтай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 2.88 тэрбум евро

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 51.4 сая
  • Instagram – 24.8 сая
  • Twitter – 5.2 сая
  • Youtube – 1.9 сая
  • TikTok – 3.8 сая
  • Weibo – 4.4 сая
  • НИЙТ – 91.4 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Сэрж Хнабри (Герман) – 99.8 сая
  • Жошуа Киммих (Герман) – 98.3 сая
  • Лэрой Санэ (Герман) – 85.8 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 943.4 сая
Эх сурвалж: KPMG (Германы Бундэслигийн аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг зар сурталчилгаанаас олсон. Үйл ажиллагааны олсон орлогын 52 хувийг ажилчдын цалинд зарцуулсан юм. Татварын өмнөх ашиг өмнөх (2018/19) улирлаас 11.7% өссөн бол татварын дараах ашиг 5.9% өсөлттэй байжээ.


ПОРТО КЛУБ

Лигтээ 29 дэх удаагаа тэргүүлсэн Португалын аваргууд Нью Баланс, Супер Бок, Алтис (МЕО) компаниудтай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 313 сая евро

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 41 сая
  • Instagram – 1.6 сая
  • Twitter – 1.3 сая
  • Youtube – 0.2 сая
  • TikTok – 0.2 сая
  • Weibo – 0.01 сая
  • НИЙТ – 7.3 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Есүс Корона (Мексик) – 28.5 сая
  • Моуса Марега (Мали) – 15.4 сая
  • Шоя Накажима (Япон) – 14.3 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 214.4 сая
Эх сурвалж: KPMG (Португалын Премьера Лиган аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг шууд дамжуулалтаас олсон. Үйл ажиллагааны олсон орлогын 91%-ийг ажилчдын цалингийн зардалд зарцуулсан. Татварын өмнөх ашиг өмнөх (2018/19) улирлаас 115.6% буурсан бол татварын дараах ашиг мөн 116.2% буурчээ.


ЮВЕНТУС КЛУБ

Лигтээ 36 дахь удаагаа тэргүүлсэн Италийн аваргууд Адидас, ФИАТ, Жийп компаниудтай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 1.74 тэрбум евро

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 43.5 сая
  • Instagram – 45.5 сая
  • Twitter – 8.7 сая
  • Youtube – 3.1 сая
  • TikTok – 1.9 сая
  • Weibo – 3.1 сая
  • НИЙТ – 105.8 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Матис д Лайт (Голланд) – 90.0 сая
  • Пауло Диабала (Аргентин) – 65.2 сая
  • Кристиан Роналдо (Португал) – 63.2 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 734.8 сая
Эх сурвалж: KPMG (Италийн Сери А лигийн аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг зар сурталчилгаа болон шууд дамжуулалтаас олсон. Үйл ажиллагааны олсон орлогын 71%-ийг ажилчдын цалингийн зардалд зарцуулсан. Татварын өмнөх ашиг өмнөх (2018/19) улирлаас 81.7% буурсан бол татварын дараах ашиг мөн 89.7% буурчээ.


ЛИВЭРПУЛЬ КЛУБ

Хорь орчим жил завсарласны дараа лигтээ 19 дэх удаагаа өнгөлсөн Английн аваргууд Найк, Стандарт Чартэрэд, Экспэдиа компанитай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 2.66 тэрбум евро

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 37.1 сая
  • Instagram – 29.3 сая
  • Twitter – 16.2 сая
  • Youtube – 5.4 сая
  • TikTok – 3.5 сая
  • Weibo – 3.4 сая
  • НИЙТ – 94.9 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Мохамэд Сала (Египет) – 122.2 сая
  • Садио Манэ (Сенегал) – 120.0 сая
  • Трэнт Александр Арнолд (Англи) – 107.1 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 1,094.3 сая
Эх сурвалж: KPMG (Английн Премьер лигийн аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг зар сурталчилгаа болон шууд дамжуулалтаас олсон. Энэхүү тайлан гарах үед Ливэрпүүлийн санхүүгийн гүйцэтгэл мэдээлэл ирээгүй байсан гэжээ.


ПАРИС СЭЙНТ ЖЕРМЭЙН КЛУБ

Лигтээ ес дэх удаагаа тэргүүлсэн Францын аваргууд Найк, Аккор компаниудтай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 1.91 тэрбум евро

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 41.9 сая
  • Instagram – 32.5 сая
  • Twitter – 8.5 сая
  • Youtube – 2.7 сая
  • TikTok – 3.7 сая
  • Weibo – 2.2 сая
  • НИЙТ – 91.5 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Клиан Мбаппэ (Франц) – 200.0 сая
  • Неймар (Бразил) – 125.0 сая
  • Маркуйнос (Бразил) – 59.9 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 806.6 сая
Эх сурвалж: KPMG (Францын Лиг 1-ийн аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг зар сурталчилгаанаас олсон. Үйл ажиллагааны олсон орлогын 75%-ийг ажилчдын цалингийн зардалд зарцуулсан. Татварын өмнөх ашиг өмнөх (2018/19) улирлаас 127.2% буурсан бол татварын дараах ашиг мөн 125.8% буурчээ.


РЕАЛ МАДРИД КЛУБ

Лигтээ 34 дэх удаагаа тэргүүлсэн Испанийн аваргууд Адидас, Эмиратс Эйрлайн компаниудтай хамтран ажиллаж байна.

Багийн нийт үнэлгээ: 3.48 тэрбум евро (Бүх багийг тэргүүлж байна)

Олон нийтийн сүлжээ хаягууд (Дагагчийн тоо 2020.01.01):

  • Facebook – 111.0 сая
  • Instagram – 94.4 сая
  • Twitter – 35.7 сая
  • Youtube – 6.2 сая
  • TikTok – 4.1 сая
  • Weibo – 4.4 сая
  • НИЙТ – 255.8 сая

Үнэлгээ өндөр тоглогчид:

  • Касэмиро (Бразил) – 72.6 сая
  • Рафаэл Варани (Франц) – 70.2 сая
  • Тибо Куртуа (Бэльги) – 67.9 сая
  • БҮХ ТОГЛОГЧИД – 874.2 сая
Эх сурвалж: KPMG (Испанийн Ла Лигийн аваргын санхүүгийн үзүүлэлтүүд)

Гол орлогыг зар сурталчилгаанаас олсон. Үйл ажиллагааны олсон орлогын 60%-ийг ажилчдын цалингийн зардалд зарцуулсан. Татварын өмнөх ашиг өмнөх (2018/19) улирлаас 1.9% өссөн бол татварын дараах ашиг мөн 0.3% өссөн байна.


Тайлбар:

Өмнө дурдсанчлан KPMG нь Нидерландад төвтэй 140 гаруй улсад салбартай санхүү, аудитын үйлчилгээний компани аж. Тэд тав дахь удаагаа европын лигүүдийн аварга багуудад үндсэн санхүүгийн үйл ажиллагаан дээрээ үндэслээд тайлан гаргаж буй юм.

Багуудын үнэлгээг гурван бүлэгт хуваан гаргадаг:

  • Санхүүгийн болон үйл ажиллагааны орлого
  • Тоглогчдын үнэлгээ
  • Олон нийтийн сүлжээ

Дээрх бүлэг тус бүрээр дэлгэрэнгүй дүн шинжилгээ хийдэг байна. Санхүүгийн хувьд бүх багууд тухайн компанид тайлангаа ирүүлдэг бололтой. Энэ удаад Ливэрпуль клубын санхүүгийн тайлан ирээгүй байсан учир тайланд нарийн тооцоолсон хэсэг ороогүй гэнэ.

Цаашид долоо хоног бүрийн Ням гаригт Спорт ба Бизнес сэдвээр спортын зах зээлтэй холбоотой мэдээлэл бэлтгэн хүргэж байхыг хичээнээ. Та бүхэн дэмжиж, түгээгээрэй.

Эх сурвалж: KPMG (FootballBenchmark)